امداد و بهداشت پایگاه شهدای بسیج ایرنا

من فرهاد شرف پور مربی امداد و نجات در این وبلاگ در مورد اصول کمک های اولیه ، آموزش امداد و نجات مطالبی را ارائه خواهم نمود ./.

امداد و بهداشت پایگاه شهدای بسیج ایرنا

من فرهاد شرف پور مربی امداد و نجات در این وبلاگ در مورد اصول کمک های اولیه ، آموزش امداد و نجات مطالبی را ارائه خواهم نمود ./.

یکی از سیاست‌های بسیج ایرنا آموزش خبرنگار امدادگر است

فرمانده بسیج سازمان خبرگزاری جمهوری‌اسلامی(ایرنا)، گفت: یکی از سیاست های اصولی بسیج این سازمان در شرایط فعلی آموزش "خبرنگار امدادگر" است.

"حسن حیدری" روز جمعه در خاتمه برگزاری اردوی فرهنگی، تفریحی نیروهای امدادگر ایرنا در جزیره قشم، افزود: خبرنگاران از جمله نیروهایی هستند که در نخستین ساعات حوادث غیرمترقبه در صحنه حاضر می‌شوند و بر این اساس لازم است که با اصول اولیه امداد و نجات آشنا شوند.

حیدری، اضافه کرد: براین اساس بسیج خبرگزاری جمهوری‌اسلامی در قالب گروه امداد و نجات و با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان ساوجبلاغ تاکنون اقدام به برگزاری چندین دوره کلاس‌های آموزش امداد و نجات برای نیروهای خبری سازمان کرده است.

وی ، گفت: خبرگزاری جمهوری‌اسلامی (ایرنا) از جمله سازمان‌های حساس خبری درکشور محسوب می‌شود که باید ستاد بحران درآن فعال شود تا بتواند در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه و بر اساس برنامه‌ریزی‌های نوین با حضور در جامعه به روند اطلاع رسانی خود ادامه دهد.

وی با اشاره به جایگاه خبرنگاری بحران در جامعه اطلاعاتی امروز دنیا ، افزود: امروزه خبرنگاران باید در کنار حرفه خبرنگاری نسبت به‌چگونگی انجام عملیات امداد و نجات نیز آشنا باشند که این موضوع در جامعه امروز یک نیاز محسوب می‌شود.

حیدری، گفت: در همین راستا اردوی فرهنگی ، تفریحی امدادگران ایرنا با همکاری سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوی اسلامی و جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در جزیره قشم برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این اردو علاوه بر فراگیری آموزش‌های لازم امداد و نجات دریایی، از مناطق زلزله‌زده جزیره قشم ونقاط دیدنی این جزیره‌از جمله بندر تاریخی لافت و جنگل‌های حرا دیدن کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد