امداد و بهداشت پایگاه شهدای بسیج ایرنا

من فرهاد شرف پور مربی امداد و نجات در این وبلاگ در مورد اصول کمک های اولیه ، آموزش امداد و نجات مطالبی را ارائه خواهم نمود ./.

امداد و بهداشت پایگاه شهدای بسیج ایرنا

من فرهاد شرف پور مربی امداد و نجات در این وبلاگ در مورد اصول کمک های اولیه ، آموزش امداد و نجات مطالبی را ارائه خواهم نمود ./.

امداد و نجات در دریا

 

لیست دلخراش ترین سوانح دریایى دهه اخیر در آبهاى نقاط مختلف جهان اعلام شد. به گزارش آسوشیتد پرس، در این لیست به عنوان نزدیک ترین حادثه دریایى به غرق شدن کشتى مسافربرى اندونزیایى در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۶ در دریاى جاوا که باعث کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر از سرنشینان این کشتى شد اشاره شده است. همچنین در این لیست از حادثه غرق شدن کشتى مسافرى مصرى در سوم فوریه ۲۰۰۶ میلادى در دریاى سرخ با ۱۴۰۰ مسافر و زائر که از عربستان به مقصد مصر در حرکت بود و بیش از ۱۰۰۰ کشته بر جاى گذاشت به عنوان یکى از دلخراش ترین تراژدى هاى دریایى سال ۲۰۰۶ نام برده شده است.

در حادثه دیگر که ۱۷جولاى سال ۲۰۰۵ میلادى به وقوع پیوست بیش از ۲۰۰ نفر در پى واژگونى یک فروند کشتى در آبهاى شرق اندونزى غرق و کشته شدند. همچنین در این گزارش واژگونى یک فروند کشتى فرى در۲۳ مى ۲۰۰۴ میلادى به دلیل گرفتار شدن در طوفان رودخانه Meghna در جنوب بنگلادش به عنوان حادثه تلخ دریایى این سال اعلام شده است.

کشته شدن ۵۰۰ مسافر براثر غرق شدن کشتى دو جداره در رودخانه Meghna در ۱۸  جولاى سال۲۰۰۳ ، واژگونى یک فروند کشتى در سواحل گامبیا و مرگ ۱۰۰۰ نفر از مسافر و خدمه آن در ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۰۲ ، مرگ بیش از ۵۰۰ نفر در ۲۶  ماه سپتامبر سال ۲۰۰۲ در اثر غرق شدن یک کشتى به دلیل بارگیرى بیش از ظرفیت در سواحل Sulawesi اندونزى و کشته شدن ۳۰۰ نفر از مسافران یک فروند کشتى در سواحل چین در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۹۹ از جمله دلخراش ترین سوانح دریایى منتشر شده در لیست خبرگزارى آسوشیتدپرس است.

براساس این گزارش غرق شدن کشتى اندونزیایى در دریاى جنوب چین که حامل ۳۰۰ مسافر قاچاق بود دلخراش ترین حادثه دریایى سال ۱۹۹۹ بوده است.همچنین در این لیست غرق شدن کشتى مسافرى Lake Victoria در نزدیکى سواحل تانزانیا و کشته شدن ۶۰۰ مسافر آن مهم ترین حادثه دریایى سال ۱۹۹۶ و نخستین حادثه دریایى دهه اخیر گزارش شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی کاوسیان جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ب.ظ http://ghargh.blogfa.com

درود بر شما که با وبلاگ خوبتان به اطلاع رسانی عمومی در رابطه با امداد کردید. مطالب راجع به غرق شدگی تان را خواندم ، بسیار مفید بودند.

همسر من ، مریم اصغری ۵ آذر ۱۳۸۵ در یک حادثه جانخراش در استخر طرشت (توانیر)‌ تهران در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد. به همین دلیل تصمیم گرفتم یک وبلاگ جهت اطلاع رسانی عمومی برای حادثه غرق شدگی ایجاد کنم. آدرس آن چنین است
http://ghargh.blogfa.com
لطفا آن را به پیوندهایتان اضافه کنید. (من هم وبلاگ شما را به پیوند هایم اضافه کردم). در صورتیکه می توانید در این زمینه به من کمک کنید بسیار خوشحال خواهم شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد