امداد و بهداشت پایگاه شهدای بسیج ایرنا

من فرهاد شرف پور مربی امداد و نجات در این وبلاگ در مورد اصول کمک های اولیه ، آموزش امداد و نجات مطالبی را ارائه خواهم نمود ./.

امداد و بهداشت پایگاه شهدای بسیج ایرنا

من فرهاد شرف پور مربی امداد و نجات در این وبلاگ در مورد اصول کمک های اولیه ، آموزش امداد و نجات مطالبی را ارائه خواهم نمود ./.

قسمتی از نیازهای مبرم قابل برنامه ریزی برای پس از زلزله

سلام

تا به حال به این فکر کرده اید که روز بعد از زلزله برای چه کار نکرده افسوس خواهید خورد و کلمه ایکاش را برای چه کارهایی بکار خواهید برد من برایتان چند تایی که مهمتر است را یاد آوری میکنم مابقی را شما برای من بنو یسید.

اگر زلزله در شهر دیگر اتفاق افتاده باشد آنگاه ، شما در دل خواهید گفت :

۱- ایکاش می توانستم در امداد و نجات به یاری زلزله زده ها بشتابم

۲- ایکاش می دانستم چه چیزی نیاز واقعی زلزله زده هاست تا با دوستانم آنرا تهیه کنم

۳- ایکاش من هم عضو یکی از گروه های مردمی بودم تا بصورت سازمان یافته کمک می کردم .

۴- ....................



اما اگر زلزله در شهر شما باشد و عزیزان شما زیر آوار باشد .

۱- ایکاش چند نفر به کمک من بیایند تا هرچه سریعتر بتوانم عزیزانم را نجات دهم

اما در آن زمان مطمئن باشید کمیاب ترین چیز در دو روز اول نیروهای امداد و نجات دوره دیده  و دوره ندیده است

۲- ایکاش جعبه امداد نجات را در کنار درب ورودی منزلم ساخته بودم و اکنون از ابزار و لوازم موجود در آن استفاده می کردم ( نحوه ساختن و یا تهیه کردن آنرا حتما برایتان خواهم نوشت )

۳- ایکاش پولم را در یک حساب قابل برداشت در سراسر کشور گذاشته بودم( جاری در گردش و یا کارت اعتباری و یا حساب هوشمند عابر بانک ) تا مجبور نبودم تا بیرون آمدن اسناد بانک از زیر آوار منتظر بمانم

۴- ایکاش از اسنادم و مدارکم یکسری کپی تهیه کرده بودم و آنرا در دادگستری برابر با اصل کرده بودم و نزد بستگانم در شهر دیگر قرار می دادم ( قباله ازدواج - سند منزل -گواهی مدارگ تحصیلی - شناسنامه - کارت ملی)

۵- ایکاش یک مو تور داشتم تا با آن می توانستم خانواده ام را از شهر خارج کنم ( توجه داشته باشید که پس از زلزله تقریبا تمامی راه ها مسدود است)

۶- ایکاش اصول اولیه کمکهای اولیه را بلد بودم تا از این خونریزی وحشتناک جلوگیری می کردم

۷- ایکاش با تمام خانواده ام قرار گذاشته بودیم که بعد از زلزله اگر همدیگر را گم کرده بودیم هر هفته در مکانی مشخص در ساعتی معین منتظر یافتن همدیگر باشیم حتی اگر چند ماه از زلزله گذشته باشد .

۸- ...........................



اما اگر زلزله در شهر شما باشد و شما زیر آوار باشید و صدای شما را پس از چند روز نشنیده باشند .



۱- ایکاش صدایم را بشنوند هرچند آنقدر داد زده ام که دیگر صدایم در نمی آید

۲- ایکاش خانواده ام و عزیزانم زنده باشند و بتوانم هرانچه برایشان انجام نداده ام را انجام دهم

۳- ایکاش می توانستم فقط یکبار دیگر طلوع یا غروب خورشید را ببینم صد بار تصمیم گرفتم اما هرگز انجام ندادم

۴ - ایکاش بیرون بیایم دیگر هرگز گردد هیچ خلافی نمی گردم و هیچ گناهی نمی کنم

۵ - ایکاش ایمان قوی داشتم تا اینقدر نمی ترسیدم و ایکاش می دانستم مرگ چگونه است و پس از مرگ ما به کجا می رویم

۶ - ایکاش در طول زندگیم اینقدر در تصمیم گیری دو دل نبودم تا حسرت صد تا کار نکرده را نداشتم باشم

۷ - ایکاش عضو گروه موج پیشرو بودم چرا که آنها بنا بر تعهدشان که تا تمامی اعضاء گروهشان را زنده و یا مرده از زیر آوار در نیاورده اند حق استراحت ندارند و مرا نیز از زیر آوار بیرون می آوردند

۸- ....................

خوب برایتان یک خبر خوب دارم می توانید اکنون تمامی آن آرزو ها را برآورده کنید قبل از آنکه زلزله فرا برسد

هر چند میدانم که باز هم ....................

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد